4. oktober 2011

I'd like to file in an complaint [obs! sytepost]


Selv om jeg er nå bedt om å ikke være på noen som helst diett så merker jeg at jeg sliter med å roe meg ned med vanlig kost. Jeg er stadig på utkikk etter måter å gå ned mer vekt på, for jeg er rett og slett drittlei av å bade i mitt eget fett mens andre tenker så lett "hvorfor gjør du ikke noe med det da?" også er jeg ikke på en diett en gang!
Jeg blir rett og slett flau, så jeg innser at jeg kommer ikke til å holde ut lenge før jeg er begynt med noen nytt. For eksempel så har jeg allerede begynt å lest meg opp mot super- og rawfoods, enten hver for seg eller kombinert.
Jeg leser også mye om andre dietter, men etter å ha fått en del kunnskap så ser jeg det er alt for mange dietter som lover raske resultater, men så er det bare snakk om et vanntap på 3-5kg, det er jeg faktisk ikke så interesert i da det er fettet som er problemet.
Jeg kan lett tappe meg for vann i kroppen om jeg vil, men jeg har ikke mye å ta siden vekten ikke ligger der. Jeg snakket tidligere om at jeg skulle komme meg mer på trening også, men jeg ser at det er ikke så lett som jeg skal ha det til heller.
Greit nok at jeg egentlig ikke skal unnskylde meg med så alt for mye, men med 2-åringen og ny jobb, og nå mye sykdom på alle kanter, så er det ikke så lett allikevel.
Jeg tror kroppen min begynner å bli temmelig utslitt også, så hadde man latt meg få sove så hadde jeg garantert sovet i over ett døgn, men selvsagt våknet opp som en zombie. Jeg fungerer ikke med mye søvn, plutselig - før var det motsatt!
I det siste har jeg kuttet ut all energidrikker, koffeinpillene (annet enn som smertestillende en sjelden gang, altså misbruket er borte), jeg har også kuttet ut brus, men jeg tar den delen som en overgang og er ikke så streng på det. Men merkelig nok så har jeg ikke hatt særlig lyst på det heller.
Brus har forresten ikke noen virkning på kroppen min, noe jeg finner litt skuffende siden det står over alt at det første man må gjøre for å gå ned er å kutte ut all brus osv, men her skjer det ingenting! Jeg gjør det kun fordi det er unødvendig og putte i kroppen og gir meg ingenting.
Jeg merker forsåvidt at jeg er mindre og mindre interessert i å spise også, ingenting frister og jeg er direkte matlei. Men det vel galt det også, etter gamle erfaring å kjenne, da dette var begynnelsen på den andre versjonen av spiseforstyrrelse enn hva jeg gikk fra nå.



 

Men enn så lenge så skal jeg prøve å ikke tenke på dietter en stund til, uten at jeg vil oppgi en tidsfrist, men jo lengere jeg greier å holde meg unna jo bedre. Så lenge det ikke gir mer stress (eller fedme), that is.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar