26. september 2011

Søndag = Sløvdag

I natt var Lukas våken, altså hele natten. Han har blitt en helt annen unge etter han begynte i barnehagen og jeg som trodde maten var et problem har virkelig ikke sett dette før. Endelig har han hatt et par gode matdager, men nå nekter han å sove. Han sover ikke på dagen, han sover ikke på natten og jeg blir litt frustrert over det hele. Er det slik at han må fordele mat- og søvnvansker? Huff, i såfall håper jeg han aldri blir helt frisk med hverken eller, for da står jeg mellom et utsultet eller et helt søvnløst barn. Når vi legger han hyler og skriker han som om enden var nær og han skriker virkelig av full hals. Vi snakker ikke om vanlig barnegråt her, det er mer et spørsmål om vi burde ringe etter en exorcist, jeg blir faktisk redd han av og til..
Vi er ganske strenge med han, men absolutt ingenting så ut til å hjelpe i går. Han sov i kanskje maks en time, før det var opp igjen. Vi tenkte han ikke var trøtt nok og fikk være oppe en liten time til for å få litt mer mat i tilfelle han også var mer sulten. Når vi skulle legge han igjen så var de full protest. Så etter en lang periode med skriking så ville jeg også legge meg siden klokken allerede var 2 da og vi hadde holdt på siden kl 20. Så jeg la han inn til oss, men heller ikke der ville han sovne. Han ligger rolig der, men sovner ikke. Han ligger bare å snakker med seg selv og ser på hendene sine i mørket.
Jeg sovnet omsider men han gjorde tydeligvis ikke det, for kl 03.30 så sto han på gulvet ved sengen min etter en runde med å sitte på hodet mitt. Så da la jeg han i sengen hans, og slo av calleren til han hadde greid å roe seg selv. Det tok ikke mange minuttene og jeg koblet til calleren igjen, i håp om at dette betydde at han hadde sovnet. Jeg sluknet helt og ble brått vekket kl 10 av Cato som forklarte litt fortvilet at Lukas satt i stuen å lekte seg. Han sovner nemlig i grindseng og har ikke fått seg over den før, men han får seg tydeligvis over i aggresjon! Så vi aner virkelig ikke hvor lenge han hadde vært oppe eller om han hadde sovet i det hele tatt. Jeg fikk sove litt lengere siden jeg også var oppe om natten med han, så her ble det en sløv morgen for min del. Jeg sto opp ved middagstid og ble bare sittende å sture helt mot kvelden.

Etterhvert så tenkte jeg at dyret måtte få lufte seg, så da tok vi turen til vanndamman som er kanskje den fineste plassen i Kristiansund, etter min mening! En rolig park med fugler i inngjerding, kort sagt.
Så vi fylte opp poser med hønsefôr og la av sted dit, men selv det å komme seg ut av innkjørselen føltes ut som å spille tetris baklengs.. Vi naboene som har bil her, har tydeligvis en stille krangel mellom oss. Jeg eier en garasje, men kan ikke sette bilen inn fordi jeg ikke har ryddet den ut. Derfor setter jeg bilen utenfor borten, men langt nok unna naboens garasje, slik at jeg kun blokkerer for min egen. Men dette var ikke særlig morsomt, ment nabo nr. 2, så han (som også har garasje forresten) stilte seg på nabo nr. 3 sin plass. Så når nabo nr. 2 skulle parkere selv, så var jo plasset opptatt og valgte derfor nabo nr. 3 sin plass. Desverre så stiller han seg da foran nabo nr. 4 sin garasje og hindrer de i å få seg ut eller inn, da de er de eneste av naboene som faktisk bruker garasjen for tiden. Så da var jeg parkert inn så og si, men heldivis så fikk jeg meg ut allikevel. Dette burde forresten ha vært tatt bilde av for jeg finner dette ganske festlig haha.


Uansett, så dro vi til vanndamman, men desverre så var fuglene allerede stappmette og kunne ikke ha brydd seg mindre om maten vi kom med. Skuffet!
Men vi matet de få som ville ha allikevel og jeg tror Lukas synes det var stas å få helle ut maten! Som da egentlig ikke skulle helles ut, men sånt skje.

 Se så stor han har blitt i forhold til sist gang vi var i vanndamman!
Til øverst i dag, nederst i April. Det er den samme jakken!

 Riste ut all maten - gøy!

 Svanen som svømte med ene foten på ryggen..




Når vi kom hjem så laget vi hjemmelaget pizza! Første gang på sikkert ett år om vi ser bort ifra lavkarbo pizza, og merkelig nok så lignet de på hverandre.. Lite spennende å se på, veldig god på smak.

 Lukas hjalp selvsagt til med å legge på ost, men jeg tror mer ble spist enn hva som faktisk havnet på pizzaen.

 Pizza med kjøttdeig, løk, ananas, ost, bacon og cashewnøtter!



1 kommentar:

  1. uff, for en frustrerende natt!! :( søte bilder av dere i vanndamman, daa! :D

    SvarSlett