16. september 2011

Oreocupcakes

I flere år nå har jeg alltid baket ei oreokake om noen hadde bursdag, det er noe alle elsker og det er alltid den som går unna først. Men etter et god del kaker, så har jeg altså blitt lei av den. Den er lett og rask å lage, men desverre så er den også ganske dyr å lage også. Så jeg var på utkikk etter noe billigere, som ikke tok noe lengere tid å lage. Jeg bestemte meg for å prøve meg på muffins med oreosmak, og slik gikk jeg fram:

Du trenger:
Toro sjokolademuffins (pluss vann og smør til å blande inn)
1 pk oreokjeks
1 pk philadelphia
1pk kremfløte
Slik gjør du:
Lag muffinsene som beskrevet på pakken.
Hell røren i former og knekk opp kjeks å ha i formene før du steker.
Stivpisk fløten, bland så forsiktig inn philadephia i kremener - pass på at du ikke slår ut luften av kremen. Knus opp noen kjeks til å ha i kremen.
Sett de i kjøleskapet over natten og pynt med en orekjeks før servering.


Jeg har gjort det veldig lett ved å velge Toro sin ferdigmiks, men det er helt klart mulig å lage egne muffinser også. Man kan også blande ikke sjokolademouse, ha krem inne i muffinsen kan man også gjøre. Jeg gjorde det slik som beskrevet for å holde kostnadene og tiden nede, så man skal ikke se bort ifra at jeg lager flere versjoner etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar