16. september 2011

Oppussing, Stue

Endelig fikk vi lov å gjøre noe med leiligheten og det var på tide! Nå har jeg bodd her i 1,5 år og med en ødelagt veranda og en svær bærebjelke midt i stua, så fikk jeg endelig et svar på å få male over den grusomme gulfargen som var så og si overalt. Jeg tok kun vinduskarmer denne omgangen, men etterhvert så skal jeg ta taklister også. Selv om det ikke er mer som er tatt så er det utrolig hvor forandret det ble. I tillegg så flyttet vi om på stuen litt. Det ble kanskje litt rart, men det passer leiligheta å ha det slik. Det har seg sånn at vi har en del skråtak i leiligheta og det er noe av det verste jeg vet om, man mister jo en vegg da! Så nå har jeg bare sluttet å bruke den veggen helt og heller bruke stua fult ut, for den er egentlig ganske stor. Til nå har den jo vært en stor lekeplass for Lukas egentlig.
Uansett, som jeg nevnte så er verandaen ødelagt (for 7. gang! seriøst.) og det siste året så har den vært tildekket av ei grusom grønn pressening som gjør at vi mistet 50% av lyset inn til leiligheta, og med grusomme vinduskarmer som sugde til seg det lille lyset som kom inn så var det utrolig herlig å endelig få inn litt mer lys da karmene ble hvite. At vi snudde stua hjalp også siden vi ikke lengere sitter inne i en krok hvor der ikke er noen vinduer. Endelig har jeg ei leilighet å innrede litt bedre enn det forrje utgangspunktet.
Jeg prøver å følge en farge igjennom alle rommene og på stua er det lilla akkurat nå, noe jeg egentlig ikke trodde ville gå, men jeg ble faktisk ganske fornøyd med det. Hva synes du?

Vinduene før

Vinduene nå

Jeg fant ingen gode oversiktsbilder av stua, antagelig fordi jeg har ventet helt til nå å få tatt bilder av leiligheta for bloggen, slik jeg lovet når jeg flyttet hit, meg fant dette og håper dere ser forskjell.

Nå 

Ting er ikke helt på plass enda, men det begynner å ta form. Enn så lenge så lever vi litt i ett stort rothull, but that's ok. Jeg holder også på å remøblere andre rom, så det kommer nok fler slike innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar