2. januar 2013

Flokken

Som jeg nevnte i forrje innlegg så begynner dyreflokken vår å bli stor, så jeg tenkte jeg kunne fortelle litt om de som bor hos oss nå.

I slutten av oktober fikk jeg en melding fra Katten Vern Molde hvor de hadde fått inn en sak om en kattunge som hadde vært forsøkt druknet ved kaia like ved hvor vi bor, og de lurte på om jeg kunne ta den inn inntil de fant et permanent hjem til den. Jeg er listet som fosterhjem med plass til to katter i tillegg til den vi allerede har, og siden vår tidligere fosterkatt hadde akkurat funnet hjemmet sitt, så valgte vi å ta inn denne kattungen også. Kattungen hadde som sagt vært forsøkt druknet av sine eiere ved å plassere buret hans på et stup som resultet i at han falt uti vannet og ble forlatt der. Heldigvis ble dette observert av en ung gutt som bodde like ved og som den helten han er så hoppet han uti etter katten og fikk reddet den i tide og tok den inn hos seg. Han bodde dessverre i en bolig hvor det ikke var tillatt med dyr og det var derfor han oppsøkte Kattens Vern Molde. Vi dro for å hente kattungen og tenkte med det samme at den måtte være hvertfall noen måneder gammel, kanskje opp mot ett år, men vi ble møtt av en stusselig liten kar som var mye mindre enn som så. I følge melketennene dens så antok jeg at han var rundt knappe tre måneder, rundt 10-12 uker da vi hentet han. Han var svært tillitsfull og kjælen og etterhvert som ukene gikk med han hos oss så bestemte vi for å beholde han selv, og han fikk navnet Loki.
Nå er Loki ca. 5 måneder gammel og er en pratsom og god katt, og han ser ut til å bli en skikkelig stor bamsekatt.



Celvic er min snøhvite katt som jeg har omtalt mye før. Han er en huskatt med noe tyrkisk angora i seg. Han er nå 5 år gammel og like majestetisk som alltid. Han er en veldig stor katt med mye personlighet og jeg får stadig kommentarer fra de i nærområdet som ser han og han blir helt klart latt merke til her i gata!


Elliot er et gullhamster jeg adopterte i nok en krisesituasjon, han ble hentet i september da han ikke lengere hadde et sted å bo. Han er nå straks 3 år gammel og begynner å bli litt grå i pelsen, en gammel mann rett og slett. Jeg tok han til meg i hovedsak fordi jeg ikke er helt komfortabel rundt gnagere og et hamster som er så håndtamt at det nesten ikke trenger et bur virket som en god start for meg å venne meg til denne type dyr. Han er kanskje det lateste hamsteret jeg noen gang har møtt og jeg har hatt et par hamstre i min oppvekst! De er nattaktive, men denne karen er rett og slett ikke aktiv i det hele tatt, han sover natt som dag, og strekker bare på beina om han må ut å tisse eller finne mer mat. Han er ganske så stor også, men er absolutt frisk og slik han skal.


Sist (men ikke minst!) tenkte jeg å fortelle litt om hunden min som straks kommer i hus.
Hun er en herlig siberian husky valp på 10 uker - når vi henter henne i neste uke.
Hun er da min aller første hund og mange har nok mange tanker om valget mitt ang rase, men alt er tenkt igjennom og ser ikke noen grunn til å måtte forklare hvorfor valget falt på nettopp denne rasen og akkurat denne valpen. Jeg kjenner henne forståelig nok ikke så godt selv enda, men jeg gleder meg helt enormt til hun endelig skal få komme hjem, og man skal ikke se bort ifra at det blir et par innlegg om det nye familiemedlemmet når den tid kommer.
Hun har fått navnet Haylie.


Som dere ser så er kanskje ikke flokken så unormalt stor, men tidskrevende er den! Uansett så kunne jeg ikke ha vært foruten dyrene mine, som er trolig min største og vedvarende hobby.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar