16. september 2011

Ny bil

Jeg har nevnt det allerede i ett innlegg, kanskje to også. Jeg har endelig kjøpt meg bil! Eller, jeg skal ikke skryte på meg at jeg har kjøpt meg bil selv, for til tross for flere måneder med sparing og levd ekstremt fattig med vilje så velger min mormor og bestefar å kjøpe en bil til meg! Det er nesten slik at de fortjener en hard ørefik for hvor gavmild de er. Det er helt ekstremt, man gjør jo ikke sånn helt uten videre! Ikke er de rike heller, de tok faktisk opp lån for å få det til. og pengene jeg sparte? Jo, de fikk jeg bruke fritt de, jeg fikk rett og slett ikke lov å betale noe som helst av bilen.. Dette betyr jo da at bestefar eier bilen min, men jeg betaler all bruk, avgifter, bøter (hehe! det er en annen historie!) og forsikring osv, noe som er så og si gratis for denne bilen bruker fint lite drivstoff og forsikringa ikke merkbar pga den summen jeg rakk å spare opp. Årsavgiften er betalt ut året, og den er akkurat EU-godkjent!


Valget falt på den eneste bilen jeg har vist på bloggen her tidligere faktisk, en Mitsubitshi Lancer stasjonsvogn, skikkelig familiebil for si det sånn! Ikke så mye å se på, men den gjør ting så utrolig mye lettere!


Så jeg sier TUSEN TAKK til mine besteforeldre Eva og Kristen!
Ord blir så tamme.. 

Det var ikke nok med at de skulle kjøpe bil til meg, neida, for knappe 2 uker etter å ha kjøpt bilen så ble det søren meg tectylbehandling på den også! Tectyl er noe man bruker for å nesten hidre bilen i å ruste. Jeg fikk bilen min både sandblåst og rustbehandlet på understell samt hjultromler og reservehjul, så dette kostet flesk også! Egentlig 7000kr for å være nøyaktig, men heldigvis fikk vi prutet ned litt, til 5000kr. 
Så selv om bilen allerede var meget holdbar, eide så godt som ingen feil og kunne ha kjørt i årevis uten, så lever den sikkert evig nå, haha!

Jeg er også helt fascinert over hvor mye tid man sparer ved å ha bil! Men angsten blusser mye opp i trafikken siden jeg egentlig er en helt elendig sjåfør, men jeg ser også at det finnes ganske mange der ute som slettes ikke skulle ha hatt lappen til å begynne med. Jo eldre de er jo verre..
Så da greide jeg å nå målet mitt lell da - å kjøpe bil før Lukas begynte i barnehagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar