18. oktober 2010

Pcløs og bortebø

Nå har jeg gått i en måned uten pc, jeg låner fortsatt min kjære sin som har Linux. Ja, jeg hadde linux på min jeg også, men akkurat det operativsystemet går an å gjøre så mye med at om man låner en annen persons linux så blir det helt nytt. Alt er stilt inn etter behov og jeg skal ikke begynne å stille inn etter mine ønsker på en pc jeg låner akkurat. Jeg er jo fortsatt ny innen Linux og jeg er ikke helt god på alle kodene og hva jeg tenger for å få alt til å fungere enda så det er ikke det letteste å få til. Jeg har fått lastet ned og installert photoscape som jeg bruker i nød når Photoshop ikke er mulig å få, men her må jeg kjøre programmet igjennom et annet program for å få windowsprogram til å fungere, og når jeg er inne i programmet går det ikke an å lagre fordi det er satt på ei skrivesperre som egentlig ikke eksisterer. Jeg skulle veldig gjerne ha endre litt på bloggen og funnet ut hva jeg vil ha, men som du ser så er det klin umulig å få til på denne pcn. Har du en pc å gi bort til meg? Da blir jeg glad altså.. Så lenge den har lagt mer enn 2gb ram bla.

Er du kjent med redigeringsprogram og vil gi meg et par forslag til ny header? Eller bare forslag til endringer på bloggen? (f.eks hva mangler? hva er ikke vits å ha der?) Rop ifra om du vil hjelpe til!

I dag var den første dagen jeg spiste frokost på kjempelenge. Jeg har nemlig en så nysgjerrig liten klump her som vil ha alt jeg driver med eller spiser. I dag ble han opptatt av barnetv på nrk super til forskjell fra andre dager og han fikk seg et fat med brødskive og rosiner (hans valg) dermed var han rolig og ikke så oppmerksom på hva jeg gjorde. Jeg merker godt at det er lenge siden jeg har spist om morgenen for så kvalm er det lenge siden jeg har vært! Uansett så ble det en fin og rolig morgen. Vi skulle egentlig i åpen barnehage i dag, men det skjedde altså ikke. Regner med at det blir en luftetur mot sentrum i stedenfor :)




Selvfølgelig leker vi borte-bø, bare uten bø da ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar