22. oktober 2010

Blåøye lekkasje

Det har nå vært et par travle dager for oss her hjemme. Den lille plutten av en veranda vi har her oppe må nå repareres som følge av lekkasje, og det er lekkasje rett igjennom og ned i stua til han som bor under oss. Vi har jo merket at det var noe galt med den siden vi flyttet inn, men siden ingen sa noe trodde vi, så naive som vi er, at det skulle bare være slik. Huseierene og andre erfarene hadde jo vært utpå der flere ganger. Vi ba eierene over for en titt på forskjellige ting som er galt i leiligheta som blandt annet mugg på badet og dryppende vifte over komfyr, så vi ba de like godt om å sjekke litt på verandaen også. Så joda, det var i grevens tid også, for samme dag begynte det å snø, og denne lekkasjen hadde ikke overlevd tygden av snø, da hadde det blitt kaldt i stua til han under en stund! Så nå er alt lys blokkert ut av en pressening som dekker hele greia, og det hjelper ikke akkurat på humøret. Aldri vært så trøtt og grinete på lenge, i natt sov jeg i 16 timer!

For 2 dager siden hadde min 'stefar' bursdag så da ble det en storsamlig der. Lukas gikk hele 12 skritt alene! Det kan virke som om at han velger kun å gå selv og slå rekorder kun med nok pupblikum. Han krabbet jo for første gang under besøket hos helsesøster, han slo gå-rekordene sine under sin bursdagsfeiring, hos andre eller andre typer selskap. Nå mener jeg i såfall helt klart at han kan å gå, han holder seg bare for god til å gå hele tiden ;)
I går ble det nok en samlig, hos min mormor over en middag. Og ikke her heller skulle Lukas dra uten å ha fått oppmerksomheten sin, i dag gikk han nemlig hjem med et blåøye til min store forferdelse. Han ser helt banket ut, og jeg er så lei meg. Det var jo et uhell som har skyllen, han mistet balansen og krasjet med ansiktet først i en bordkant. Nå tør jeg ikke å vise han ute omtrendt i frykt for at folk skal tro gale ting om oss, huff babyen min :(
Så nå er jeg veldig sliten etter mye tull og støy. I dag bærer det over til enda et selskap, men da heldvis i fåtall og av noen som er generelt rolig av seg. Jeg håper også at de som skal fikse veranden tar turen innom for å komme seg litt videre før vinteren virkelig slår inn. Det var jo ikke meningen av jula skulle så inn så tidlig..

1 kommentar:

  1. tror heller folk trur gale om dere om han ikke har blåveis:P det er så vanlig atte.. no må du slutt å beskymre deg så mye om hva andre mener:) du er en kjempe god mor det kan alle skrive under på!!:)

    SvarSlett